понеделник, 29 април 2019 г.

" ВЕЛИКДЕНСКИ ЧИЙЗКЕЙК /БЕЗ ПЕЧЕНЕ /






Идеята ми хрумна, когато се чудех какво да правя с останалия козунак. И тук е мястото да кажа, че ми е авторска рецепта! Ползвах комбинация от продукти, които ми се намираха  вкъщи и смея да кажа , че се получи много добре. Поне на мен ми хареса!
Необходими продукти:
☑ Козунак* грама
☑ Прясно мляко 200 мл.
☑ Смлени лешници /печени/70 грама
За крема :
☑ Нишесте ванилия 1 пакет 60 грама
☑ Прясно мляко 600 мл + 100 мл. за размиване на нишестето
☑ Захар 6-7 с.л. * може да сложите по ваш вкус
☑ Крема сирене  125 грама
☑ Краве масло 125 грама
За желето :
☑ Компот от дренки /ползвах само сока/ 500 мл
☑ Бял желатин  1 пакет /10 грама

Надробете козунака / или смелете/ и сложете в купа. Полейте с топло прясно мляко и разбъркайте. Прясното мляко, може да е по вече или по малко/ зависи от количеството козунак/.

Добавете смлените лешници и разбъркайте. Вместо лешници може да ползвате орехи или фъстъци! Сипете сместа в тава с ринг 26 см. , покрита с пергаментова хартия. С лъжица притиснете сместа.

Пригответе крема. В касерола налейте  600 мл. прясно мляко и сложете върху котлона на средна температура. Когато млякото заври, добавете захарта и разбъркайте докато се разтопи.

Пригответе си и нишестето. Аз ползвах по указание на опаковката! В шола сипете нишестето полейте с 100 милилитра прясно мляко и разбъркайте с телена бъркалка, да не останат бучки! 

Сипете нишестето при прясното мляко с непрекъснато бъркане докато се сгъсти. Внимавайте да не загори! Вземете от котлона и оставете да се охлади. По време на охлаждане, разбърквайте с лъжица от време на време за да не хване коричка!

Когато кремът се охлади напълно, добавете крема сирене и разбийте с миксер около 2-3 минути на ниски обороти. Добавете и кравето масло и отново разбийте за кратко. Сипете сместа върху основата от козунак и изгладете с шпатула.

Сложете в хладилник да се стегне. При мен горе долу за 2 часа 30 минути се стегна. Идва ред на желето. Любимият ми компот от дренки :) Вие може да ползвате сок от друг компот, по ваш избор.

Сложете първо желатина в малка купа, добавете 6 супени лъжици студена вода / по описание на опаковката и оставете да набъбне. Върху котлона в касерола сипете сока от дренки и малко преди да заври, вземете от котлона.

Сложете желатина на водна баня и бъркайте, докато се втечни напълно. Вземете от котлона и налейте при сока от дренки и разбъркайте добре! Оставете за няколко минути да изстине.

Сипете желето върху стегналия крем, оставете няколко минути на стайна температура и след това приберете в хладилник. Хубаво е да престои една нощ! Нежен вкусен, много ми допадна. Да ни е сладко!

Ако ви допадат моите рецепти, може да посетите страницата ми във Фейсбук: 
" От кухнята на Биги "  https://www.facebook.com/otkuhnqtanabigi/?modal=admin_todo_tour
Или да се присъедините към кулинарната ни група :
"Вкусотия в чиния " https://www.facebook.com/groups/520103771725772/













Няма коментари: