вторник, 23 юни 2020 г.

КЕКСЧЕТА /МЪФИНИ / С КОНФИТЮР


КЕКСЧЕТА С КОНФИТЮР


В хладилника ми беше останал малко конфитюр и реших, преди да се развали да приготвя нещо сладичко. Конфитюрът е домашен, а не от купешките... Отново нещо практично, лесно и вкусно. Няма нужда да повтарям, че предлаганите от мен рецепти са за начинаещи и забързани домакини ...
* Измерителна чаша -100 мл.
Необходими продукти:
✔ Яйца 2 броя /средно големи/
✔ Захар 1,5 чаша / с вместимост 100 мл/
✔ Кисело мляко 1 чаша /с вместимост 100 мл/
✔ Сода бикарбонат 1 чаена лъжица непълна
✔ Олио 50-60 мл
✔ Ванилия 1 пакет /3 грама/
✔ Брашно 2,5 чаши непълни
✔ Конфитюр * 
Още: олио за намазване на формичките
Продуктите да са на стайна температура! Включете си фурната на 170-180 градуса да загрее. Понеже, моята фурна не е много силна /долните реотани / включих на 180 градуса. Намажете формичките за мъфини /кексчета / много добре с олио с помощта на четка.
Моите са силиконови /6 броя / Пробвала съм без да мажа и мога да кажа, че трудно  излизат от формичките и се разваля формата на сладкиша! В купичка сипете киселото мляко, содата, разбъркайте добре и оставете да шупне.
В дълбока купа счупете яйцата, добавете захарта и разбийте с миксер за 5-6 минути, докато сместа побелее. Целта на дългото и продължително разбиване е сместа да удвои обема си и сладкишът да не "бие " на яйца!
Другото, което искам да отбележа, че посоченото количество захар, на мен ми е добре, но ако обичате по сладко, може да добавите още малко захар, но нали ще сложите и конфитюр. Налейте към сместа- олиото, киселото мляко със содата и разбийте за кратко /около 1 минута /Над купата пресейте брашното с ванилията и разбъркайте внимателно със шпатула.
Сместа не трябва да е нито много течна, нито прекалено гъста! За това ви съветвам, първо да добавите 2 чаши /по 100 мл или 1 от 200 мл/  брашно и да разбъркате добре. Ако има нужда и сместа ви се вижда много рядка, тогава добавете още половин чаша брашно!
Някой път може да има леко разминаване в количествата поради няколко причини- големината на яйцата, от самото брашно и други. Разпределете сместа във формичките по следния начин- смес, конфитюр и от горе пак смес. При мен е 2 супени лъжици смес, 1 супена лъжица конфитюр, 2 супени лъжици смес.
Като гледате, сместа да не прелее! Формите ми за МЪФИНИ са 6 броя, но са дълбоки. Сложете в загрялата фурна да се пекат. Първите 20 минути не отваряйте фурната! След 20 минути, може да отворите и да ги проверите/с клечка / или ако има нужда да ги обърнете- да се опекат равномерно. При мен бяха готови за 35 минути!
Съвет: не се съобразявайте с моето време за печене, всяка фурна пече различно! След 20 минута ги наблюдавайте. Аз ползвах конфитюр от праскови, вие  може да ползвате какъвто имате, по ваш вкус. Може да замените содата с бакпулвер .
Предлагам ви и  рецепта за КОНФИТЮР ОТ КАЙСИИ
И една за МЪФИНИ С ПАРЧЕНЦА ШОКОЛАД









Няма коментари: