вторник, 30 октомври 2018 г.

"РАЧЕЛ ОТ БЯЛА ДИНЯ"



Ето РАЧЕЛА ми от бяла диня🍉🍉🍉🍉🍉
Защото за първи път видях и чух за рачел от бяла диня! Мъжът ми донесе тази диня,която на вид беше нещо между диня и тиква ... Подарък от една баба, която му е казала и рецепта ...🍉
✔ПРОДУКТИ:
☑Бяла диня 2 килограма
☑Захар 1 килограм
☑Лимон🍋1/2 /сок/
☑Семки от дюля- за цвят

Обелих *кората, изчистих семките и нарязах на кубчета. Сложих ги в тава и поръсих със захар. Така ги държах повече от 12 часа /може и 5-6  часа/. 
Сложих в тенджера да се вари /вода не се слага/!
Достатъчно е сока,  който е пуснала динята. Добавих семките от 2 дюли/които предварително почистих, измих и нарязах на две, за цвят. Когато рачела започна да къкри намалих котлона.
Варих рачела около два часа и тридесет  минути на бавен огън, като от време на време разбърквам с лъжица и махам образувалата се пяна. Когато вече кубчетата диня станат прозрачни и рачела се посгъсти изстисквам сока от 1/2 лимон.
Още около минута и докато е още горещо ,пълня  в буркани. Затварям с капачката и обръщам. Бурканите ми бяха с различна вместимост. Опитах рачела и ми хареса ми. Опитайте.
ДОБЪР АПЕТИТ!






1 коментар:

Бони каза...

Уникално сладко, прилича ми на рачел! За първи път виждам такова сладко, приемам го като авторско!