неделя, 29 септември 2019 г.

ТАЛИАТЕЛИ С ПУШЕНО ПИЛЕШКО МЕСО, ГЪБИ И СМЕТАНА


Когато бяхме в Трявна , моят мъж си поръча от обедното меню в механа "Извора " една такава порция. Много му хареса. Изненада ме факта, че по принцип той макарони и спагети с бял сос не яде , но това му хареса. Прибрах се с идеята и аз да се пробвам да приготвя от тези вкусни ТАЛИАТЕЛИ. Ето, че дойде момента.
Необходими продукти:
✔ Талиатели 200 грама
✔ Пушено пилешко филе /може и сурово/ 200 грама
✔ Гъби печурки 250 грама
✔ Готварска сметана 200 мл
✔ Скилидка чесън
✔ Олио 2 с.л.
✔ Краве масло 1 с.л.
✔ Сирене 150 грама
✔ Кашкавал 70 грама
✔ Сол *
Първо сварих талиателите / по принцип мъжът ми се занимава с варенето на макарони / във вряща подсолена вода по указание на опаковката. Пишеше 8 минути, но при нас отне 10 минути.
По принцип макароните, като ги прецедим ги мием под силно течаща вода в гевгир, заради нишестето.
Но ТАЛИАТЕЛИТЕ не пуснаха нишесте. На загрят котлон слагам тиган с не залепващо покритие, наливам олио 2 с.л. и като загрее слагам гъбите, които предварително съм почистила и нарязала на жулиени.
Гъбите никога не ги мия, а само забърсвам с чиста кърпа или хартия. Добавям щедра шипка сол и разбърквам. Почиствам чесъна, накълцвам на дребно и прибавям към гъбите + краве масло 1 супена лъжица.
Разбърквам. Когато гъбите намалят обема си и водата се изпари/ когато не са мити пускат много малко вода / добавям пушеното пилешко месо нарязано на кубчета, колкото една хапка.
Честно да си призная, когато реших да приготвя с пушено пилешко месо, а не със сурово бях малко скептична... но, когато си пусна аромата, добре овкусеното месо и опитах, разбрах, че избора ми е бил много добър.
Бърках около минута. Добавих сметаната и изключих котлона, защото ще поври още около 4- 5 минути. Следва натрошено сирене и кашкавал, който просто накъсах на малки парчета. След около минута добавих ТАЛИАТЕЛИТЕ към сместа и разбърках, добре да се овкусят.
Моите ги поръсих с пресен магданоз, но ако имате босилек още по добре. Е, мъжът ми е доволен и аз съм доволна! Каза, че е по вкусно от заведението! Наистина си заслужаваше.
ДОБЪР НИ АПЕТИТ!


Ако ви допадат моите рецепти, може да посетите страницата ми във Фейсбук :
" От кухнята на Биги " https://www.facebook.com/otkuhnqtanabigi/?modal=admin_todo_tour

Няма коментари: