събота, 4 юли 2020 г.

ОХЛЮВЧЕТА СЪС СУРОВАТКА И ПЪЛНЕЖ



ВКУСНО ТЕСТЕНО ИЗДЕЛИЕ СЪС СУРОВАТКА И ПЪЛНЕЖ


Остана ми суроватка, която не ми се хвърляше. Доста се чудех точно кое тестено изделие да приготвя и реших да е с плънка. Импровизирах и определено ми се получи... Не казвам, че е от онези бързи неделни закуски, но ви уверявам че си струва труда и е много вкусно. Ако и на вас ви е останала суроватка, вместо да я хвърляте си пригответе тези тестени вкусотийки :)
Необходими продукти:
✔ Суроватка /от кисело мляко / 180 мл.
✔ Суха мая 1 чаена лъжица /равна /
✔ Захар 1 чаена лъжица
✔ Олио 3 супени лъжици
✔ Брашно 2 чаши пълни /чаша с вместимост 200 мл/
✔ Сол 1/2 чаена лъжица
За плънката :
✔ Доматено пюре , лютеница или доматен концентрат 1,5 супени лъжици
✔ Олио 1 супена лъжица
✔ Чубрица 1 щипка
✔ Сирене 200-250 грама
Още : олио за намазване *
Суроватката трябва да е на стайна температура! Ако е в хладилник изкарайте 30-40 минути предварително. Пресейте си брашното в купа или директно на плота. Направете кладенче, в което сипете сухата мая, захарта, суроватката, олиото и разбъркайте с лъжица, като добавяте малко от брашното.
Ако ползвате козуначна мая /15 грама/  трябва да изчакате да шупне. Накрая поръсете сол и започнете да месите, като продължите да добавяте по малко от брашното. Трябва да е меко и нелепнещо тесто. При мен бяха точно 2 чаши по 200 мл. При вас количеството може и да е малко по малко и по вече.
Загънете тестото със стреч фолио и чиста кърпа и оставете да втаса докато удвои обема си. При мен втаса за 40 минути. Докато тестото втасва си пригответе плънката. В една шола надробете сиренето, във друга купичка сложете доматеното пюре. лютеница  или доматен концентрат / най е вкусно с лютеница / чубрица, олио и разбъркайте.
Втасалото тесто разделете на равни части. При мен се получиха осем топки големи, колкото мандарина. Всяка топка леко сплескайте, намажете с олио и разтеглете на кръг 14-15 см. Намажете с лютеница, поръсете със сирене и усучете на руло , а после  на охлюв. Наредете ги в тава покрита с хартия за печене.




Намажете ги с олио и сложете тавата в студена фурна и включете на 180 градуса да се пече. След 20 минута ги наблюдавайте. След, като порозовеят от горе и от долу са готови. Изкарайте от фурната, напръскайте с малко вода, загънете с кърпа  и оставете за 20-30 минути. Идеални са със студен айран:)
Предлагам ви и тази рецепта за  РАЗЯДКА С ПЕЧЕНИ ЧУШКИ

ТЕСТЕНКИ С ПЪЛНЕЖ ОТ ЛЮТЕНИЦА И СИРЕНЕ






2 коментара:

Elena Dimitrova каза...

Чудни охлювчета си притовила Биги.Интересна е рецептата, надявам се и тази рецепта да изпробвам.
Поздрави !

Birgul Ismailova каза...

Благодаря ,Ели :)Знам, че ще звучи банално , но на истина станаха чудни .Не ми се изхвърля никаква храна , било то дори и суроватка /която ми остана от РАЗЯДКАТА С ЧУШКИ . Най съм доволна , когато успея от нищо нещо да приготвя !От мен прегръдка ;)