понеделник, 17 август 2020 г.

МЛЕЧНА ЦАРЕВИЦА-СЪХРАНЕНИЕ





 Напоследък често срещам този въпрос "Как да съхраня млечна царевица във фризер? И за това постът ми е за тези, които ме питаха и ще съхраняват за първи път! Не, че има нещо трудно и някаква философия ,но реших да споделя с вас  как съхранявам във фризер.

Варена във фризер--когато е варена я оставям да се отцеди и да изстине и тогава слагам в полиетиленов плик и във фризера. Когато ще си хапвате, изкарайте  от фризера, сложете в чиния подходяща за микровълнова и затоплете леко в микровълновата печка. Още докато е топла поръсете със сол и намажете с краве масло- по желание.

В суров вид--почистете царевицата. Листата не ги хвърляйте! Сложете ги в полиетиленов плик и отгоре наредете кочаните царевица, сгънете плика и приберете във фризер. Листата ще ви трябват, когато варите царевицата.

В дъното на тенджера слагате листа, колкото да покрият дъното, редите царевицата плътно една до друга и една върху друга /втори ред/. Отгоре покривате с останалите листа, наливате вода -два,три пръста над царевицата, слагате чиния или малък капак, като тежест  и варите до готовност /около 15 минути от завирането на водата/.

Тук искам да отбележа , че водата в която сте варили царевицата също може да се консумира.

Тя е богата на хранителни вещества и витамини. Като бях дете ,след варене на царевица, баба често ми даваше да пия "Пий, пий много е полезна " Та до днес ...винаги като си варя царевица си сипвам в една чаша и  пия като чай.

Друго, което искам да кажа, че във фризер царевицата си променя вкуса ,но лично на мен по ми допада да я съхранявам в суров вид /по не се усеща промяната / Но вие си решавате как да я съхраните. Хубавото е,че зимата като ви се прияде ще си имате :)

Тази царевица, която виждате на снимката ми я донесе свекървата /това е останало / Много бързо се свари! 

Ако съм пропуснала да отбележа нещо, моля да ме извините! 

Предлагам ви и една рецепта за ТАЙНАТА НА ДОМАШНО ПРИГОТВЕНА МЛЕЧНА ЦАРЕВИЦА






Няма коментари: