събота, 16 януари 2021 г.

ПЪРЖОЛИ С ГЪБИ И БИРА





Рецепта от тефтера, която беше записана незнайно от къде! В рецептата пишеше "...по баварски", но имайки в предвид критикарите и като не съм сигурна на 100 процента, реших да е само ПЪРЖОЛИ С ГЪБИ И БИРА. На нас много ни хареса. Ето, как ги приготвих аз...

Необходими продукти: 4 свински пържоли или шол, 300 грама гъби печурки, 1 глава червен лук, 2-3 скилидки чесън, 200 мл. бира /на стайна температура/, 2-3 супени лъжици олио, брашно за овалване, млян черен пипер, 2-3 стръка магданоз/ по желание/, 1/2 супена лъжица сол /на вкус/

Аз ползвах шол /580 грама/ който нарязах на пържоли с един пръст дебелина около 1 см., но вие ако искате пригответе с готови! В предните ми публикации съм отбелязала, но ще кажа пак за тези, които четат за първи път рецептите ми- месото предварително го накиснах в студена вода!

Отлейте водата и оставете за няколко минути да се отцедят! Оваляйте пържолите в брашно, изтупайте излишното и оставете в чиния. В тиган налейте олиото и когато загрее сложете пържолите да се позапържат.

Пържете ги на средна температура, за по 3-4 минути и от двете страни и изкарайте в чиния. Почистете и нарежете лука на полумесеци, чесъна на плочки и гъбите. Пуснете ги в тигана и опържете в останалата мазнина от пържолите!

Ако е нужно, добавете още една лъжица. Разбъркайте периодично за около 10 минути. Добавете сол, черен пипер, разбъркайте и наредете пържолите върху гъбите. Поръсете пържолите със сол и черен пипер на вкус, налейте бирата и захлупете с капак.

Оставете така да покъкрят на средна до ниска температура около 15-20 минути. След отварянето на капака, обърнете пържолите и ги допечете до пълна готовност. Слагам в чиния, режа малко парче да опитам дали е готово! По желание, поръсете с пресен магданоз.

Предлагам ви и една рецепта за ЗАКУСКА-АСОРТИ от ТУК

Разпределете в чиния с част от соса и поднесете с чаша хубава бира. Добър апетит!


















Няма коментари: