понеделник, 13 септември 2021 г.

АДЖИКА



Аджика, Аджука /Adjika, Ajika, Acuka/. Има вариации на този дип, мезе... Но това което не се променя е че аджика  се приготвя от люти чушки. Аджиката малко наподобява на песто, но не е! Не сме много по лютото, но съм съгласна, че лютото придава добър вкус на някои ястия.

Специално за вас-- Аджика, който може да приготвите много бързо и лесно за мезе на ракийката. Броя люти чушки, може да ползвате според вашите предпочитания за по люто или по малко люто. Другото, което искам да отбележа, че Аджука в някои вариации е с много сол и различни подправки.

Необходими продукти: 1-2 броя сушени люти чушки или 1 чаена лъжица люспи лют червен пипер /чили/, 1 чаена лъжица доматен концентрат, 1 чаена лъжица пиперкова паста, 70 мл. зехтин, 2 филии препечени филии, 3 скилидки чесън, около 100 грама орехи, 1 кафена лъжица черен пипер млян, сол*

В Аджика, някои ползват подправки, като- кимион, сух джоджен, мащерка. Макар, че не съм ги посочила по горе, вие може да ги добавите по ваш вкус и предпочитания. Според мен от тези подправки най ще подхожда кимион.

Ако ще приготвяте с препечени филийки, трябва да ползвате кухненския робот, но ако ползвате галета и орехите ви са смлени, може да сложите всичко в купа. Аз ползвах кухненския робот. Начупете филийките и ги пуснете в кухненския робот.

Добавете орехите, доматеното, пиперковото пюре, чушките/ като сте отстранили предварително дръжките/, зехтин, почистените скилидки чесън, черен пипер, подправки по избор /кимион, мащерка, джоджен/ и сол на вкус.

Пуснете кухненския робот и ги смелете. Ще се получи гъста консистенция. Опитайте как е на вкус и ако е нужно добавете още малко сол или подправки по ваш вкус. Аз още преди да опитам ми стана горещо!

Този дип може да се маже и на филия хляб , да се топка с кюфте или просто така за компания на ракийцата. Внимавайте с дозата люто! Ако си приготвите по голямо количество от това мезе, може да прехвърлите в бурканчета.

Ето и една рецепта за ПАТЛАДЖАН /ПЪРЖЕН/ С ДОМАТЕН СОС от ТУК

След това налейте отгоре малко зехтин да се "запечата", затворете с винтова капачка и прибирате в хладилник. За човек, който не яде люто и не пие ракия- добре го претиках с пържени кюфтета:) 

Останете си със здраве и следвайте мечтите си :)

Може да ме следите във Фейсбук страницата ми от ТУК

Или да се присъедините към новата ни кулинарна група КУЛИНАРНА СТРАСТ/ CULINARY PASSION от ТУК









1 коментар:

Elena Dimitrova каза...

И тази разядка ми хареса Биги.Мога и със сладки пиперки да я направя.Чудесна е и ако стане съвсем леко люта.Могат да се смесят сладки и люти пиперки.Не съм правила аджика, но знам за тази подправка.Чудесно мезе се е получило.
Поздрави !