вторник, 10 януари 2023 г.

КИСЕЛО ЗЕЛЕ СЪС СУДЖУК

 






Чудех се какво да сготвя за днес. Когато си тръгвахме от свекървата, беше сложила в една чанта домашен суджук... Имах кисело зеле и със суджук ще е добра комбинация.

Както разбрахте телешкият суджук е домашен, но не съм го приготвила аз, но се получи много вкусно.

Количества, няма да отбелязвам, защото може да сложите колкото зеле и суджук искате!

Необходими продукти: кисело зеле*, пресен телешки суджук*, червен пипер*, олио*, вода*

Както виждате, продуктите не са много. Други подправки не добавям! За мен, олиото и червения пипер са едни от най- важните добавки към зелето и няма нужда от допълнителни продукти.

Включете си фурната на 190 градуса, да загрее. Накълцайте си зелето на ситно. Понеже правя предимно БЪРЗО КИСЕЛО ЗЕЛЕ , за това зелето ми е предварително накълцано.

Сложете накълцаното зеле в подходяща тава, поръсете с червен пипер на вкус / 1 чаена лъжица, 1 супена лъжица- зависи какво количество зеле ще ползвате/ и разбъркайте. Налейте олио*, вода*, разбъркайте и сложете в загрялата фурна да се пече.

Олиото се добавя също на вкус 3- 5 супени лъжици, а дори може около 100 мл., според количеството зеле. По принцип зелето "обича" олио, става по вкусно, но и не трябва да се прекалява.

Като чета някои рецепти за кисело зеле, виждам че някои го прецеждат, преди да го нарежат. Лично аз, не го прецеждам и съответно се консумира и сокът на зелето по време на готвене. 

Също така става по вкусно. Но с годините на готвене на кисело зеле съм разбрала, че ако се добави само сокът от зелето, вкусът става доста натрапчив и не е много приятно.

За това наливам от сока + вода съотношение 1:2 или половин чаша сок, една или до чаша и половина вода. Споделям моите наблюдения и опит, но кой както си желае и му харесва, така да си го готви.

По някога към зелето /повечето случаи към прясното зеле/ добавям и няколко нарязани скилидки чесън и сух, лют пипер на люспи. Люто макар да не консумираме, съм се убедила че леко лютото също до някъде допринася за добрия вкус!

Когато зелето почне да омеква и отгоре да се образува лека коричка, изкарайте от фурната и наредете пресния суджук, на който предварително сте направили няколко разреза, и отново върнете във фурната да се доизпече.

По време на печене, какъв аромат се разнесе във кухнята, напомнящ за онези зими, когато бях дете...

П.П. След като направих разрезите, нарязах суджука на две, за да е по лесен за консумация. Бодваш и ядеш :)
















Няма коментари: