понеделник, 26 февруари 2024 г.

ШОКОЛАДОВИ ТОПКИ

 








ШОКОЛАДОВИТЕ ТОПКИ, са много лесни за приготвяне и са без печене. За повод или без повод. Тези лакомства си имат предистория и за това рецептата ми е скъп дар.

Не са препоръчителни за деца! За любителите на кафе и какао, се надявам да им хареса!


Необходими  продукти: 150 грама бисквити / аз ползвах бисквити "Закуска"/, 50-60 грама смлени орехи + 50 грама за оваляне, 30 грама какао, 50 грама масло, 70- 80 мл. силно кафе еспресо- студено, 1 супена лъжица мед, *1-2 супени лъжици кристална захар или на вкус, 1 супена лъжица коняк /ползвах уиски/

Първо си пуснете едно силно, черно кафе еспресо. Към горещото кафе добавете мед*, захар* и разбъркайте докато се разтопят. Разтопете си кравето масло. Натрошете бисквитите на ситно или минете през чопър и ги изсипете в дълбока купа.

Смелете орехите и 50- 60 грама сипете в купата заедно с какаото и ги разбъркайте. Аз добавих и много малко канела, защото обичам! Към сухите съставки налейте изстиналото подсладено кафе, 1 супена лъжица коняк /уиски/, разтопеното масло и разбъркайте много добре.

Оставете в хладилник за около 15 минути, малко да стегне.Сместа не трябва да е течна, нито прекалено ронлива, за да може добре да се събере на топка. Късайте малки парчета и оформете на топки, еднакви по големина, оваляйте в останалите смлени орехи и подредете в чиния.

Съхранявайте  ги в хладилник. Ако сместа не се събира добре и се разпада, може да добавите много малко течност- кафе, сок от компот/. За сладост добавих само една супена лъжица мед, без захар и не е много сладко!

За сладостта оставям избора на вас. Сега имам компания за кафето- тези изкушаващи сладости. Майка знае, че обичам кулинарията и ми даде няколко рецепти, които намерила вкъщи. Да, аз напълно бях ги забравила :)

Една от тези рецепти е тази за ШОКОЛАДОВИ ТОПКИ, записана от братовчедка ми на един лист. Беше ме почерпила и като опитах веднага поисках рецептата. Един пожълтял във времето лист, и като обърнах и още една рецепта...

БИШКОТИ С МАСЛЕН КРЕМ, ОТ МИНАЛОТО, може да видите от ТУК

Това са продуктите и пропорциите в оригиналната рецепта:

"Шоколадови топки

1 пакет бисквити (меки), 1/2 чаена чаша орехи (счукани), 1 кафена чашка кафе (еспресо) студено, 1 чаена лъжица масло, 1 чаена лъжица мед, 3-4 супени лъжици захар, 4 супени лъжици какао, 2 супени лъжици коняк..."

Останете си със здраве, следвайте мечтите си, бъдете добри и щастливи! 

Кулинарната ни група: КУЛИНАРНА СТРАСТ/CULINARY PASSION, от ТУК















































Няма коментари: