понеделник, 17 февруари 2020 г.

КРОСТАТА С КОНФИТЮР

КРОСТАТА С КОНФИТЮР 


Дали е "КРОСТАТА " или " Сладкиш с рендосано тесто"- за мен няма значение. На вкус много ми хареса. Тази рецепта я чаках 20 години... Може би се питате " Ама как така 20 години...?! За първи път преди 20 години видях свекървата да го приготвя. След време се сетих за този страхотен сладкиш и поисках рецептата, но свекървата каза че всичките си рецепти /тефтери/ е дала на етървата.
Етърва ми е в чужбина от доста години, виждали сме се за кратко и не съм се сещала да я питам... На скоро се видях с моята кума на кафе /тя приготвя страхотни сладкиши/ и я питах, дали има стара рецепта за сладкиши " Много често приготвям един сладкиш, който не изисква много продукти, вкусен е и се приготвя бързо.
Сладкишът е с настъргано тесто..."  Ха ...!?  Викам и " Аз такава рецепта търсех от свекървата, но тя каза , че е дала на етърва ми... Дай, да пробвам твоята рецепта " Кумата ми вика " Тази рецепта я записах точно от Галя /етърва ми/ Сега ще ти дам рецептата и можеш да я върнеш пак на свекърва си "
Може би ви отегчих с тази история, но ми беше интересно че след толкова време успях да намеря рецептата и да приготвя този невероятен сладкиш! Ето и как се приготвя:
" СЛАДКИШ С РЕНДОСАНО ТЕСТО/ така си го беше записала/ *
Необходими продукти:
✔ Яйца 2 броя /средно големи/
✔ Кристална захар 1 чаша / от 150мл/
✔ Кисело мляко 2 с.л./пълни/
✔ Олио 1 чаша /150 мл/
✔ Сода бикарбонат 1 ч.л./равна/
✔ Щипка сол
✔ Ванилии 2 пакета
✔ Брашно * между 550-600 грама
За плънката :
✔ Конфитюр 1 буркан /350-400 грама/ по ваш избор *
✔ Смлени орехи 1 чаша /150 мл./ или други ядки/
За поръсване :
✔ Пудра захар *
Още : хартия за печене, ренде
Продуктите трябва да са на стайна температура. В купа счупете яйцата, добавете щипка сол и захар, която добавяте малко по малко като разбивате с телена бъркалка. Добавете киселото мляко, содата и продължете да разбивате на ръка.
Прибавете и олиото и разбийте за кратко. Пресейте брашното с ванилиите и прибавете малко по малко към другите продукти, като почнете да месите на ръка /при всеки количеството брашно може да е различно / Когато тестото почне да се отделя от стените на купата и не лепне, значи е готово.
Разделете тестото на две / едната топка тесто трябва да е по малка от другата / и ги завийте поотделно в стреч фолио. По малката топка тесто / за настъргване/ сложете във фризера за около 30 минути, а по голямата в хладилник. По голямата топка не е задължително да слагате в хладилник!
Включете фурната на 170-180 градуса с горен и долен реотан да загрее. Може да ползвате тава с диаметър 26-28 см./ моята е 26 см/ Покрийте тавата с хартия за печене или я намаслете и поръсете с брашно. Вземете голямата топка тесто, сложете по средата на тавата и разстелете, като леко притискате с ръце /длани/ да е равномерно по тавата.
Не се набожда с вилица! Намажете тестото с дебел слой от конфитюр, като го разпределите по равномерно. Аз ползвах домашен конфитюр от ягоди/ с цели плодове/ и се получи доста ароматен. Върху конфитюра поръсете с ядки. Аз нямах орехи и ползвах микс от домашни лешници и кайсиеви ядки.
Вземете тестото от фризера / трябва да стегне- по добре се стърже/ и настържете равномерно върху плънката. Сложете сладкиша да се пече на средното ниво на скарата, докато порозовее от долу и от горе. При мен беше готов за 40 минути.
Времето за печене зависи и от фурната! След, като е готов - изкарайте от фурната, сложете върху дъска и поръсете с пудра захар. Аз нямах търпение да изчакам да изстине и си нарязах едно парче. Опитайте и споделете!
Предлагам ви да погледнете и това  изкушение " СЛАДКО БЛАЖЕНСТВО " от ТУК
Който има интерес, може да се присъедини към кулинарната ни група: Вкусотия в чиния, от ТУК




Добавяне на надпис



2 коментара:

Elena Dimitrova каза...

Правила съм подобен сладкиш, но ще изпробвам и тази рецепта.Аз го наричам сладкиш с рендосано тесто, а новото наименование сега е кростата.Но изглежда прекрасно, чудесни снимки.
Поздрави Биги !

Анонимен каза...

Predi 20 godini i az praveh takuv sladkish no ne si spomnqh receptata samo se setih che go rendosvah shte go probvam pak dq go napravq