петък, 27 ноември 2020 г.

ТАРТАЛЕТИ СЪС СЛАДКО И ЙОГУРТ

 







В една от кулинарните групи беше показана снимка на купешки  ТАРТАЛЕТИ СЪС СЛАДКО И ЙОГУРТ, с въпрос " Някой знае, ли как се приготвят?" Изглеждаха невероятно вкусни и го приех, като предизвикателство да си ги приготвя сама. Продуктите, които ползвах са пълна импровизация, но крайният резултат ми хареса:) Не знам, как си превеждате думата "ЙОГУРТ" , но това за мен си е кисело мляко. Не знам за другите езици, но за мен си идва от турската дума Йогурт =Кисело мляко! Исках, да го уточня това, за да няма недоразумения! 

Продукти за тестото:

✔ Краве масло 125 грама/разтопено/

✔ Олио 1 супена лъжица

✔ Захар 3 супени лъжици

✔ Яйце 1 брой

✔ Кисело мляко 1 супена лъжица

✔ Ванилия 1 пакет/3 грама/

✔ Щипка бакпулвер 

✔ Брашно 1,5 чаши /чашата е с вместимост 300мл./

Пълнеж: сладко по избор, кисело мляко около 200 грама или заквасена сметана, захар 3 супени лъжици, 1 пакет ванилия/3 грама/

Още:форма за мъфини*

Включете си предварително фурната на 180 градуса, да загрее. Пресейте си брашното и сипете в купа 1 чаша и направете кладенче. Разбъркайте киселото мляко с бакпулвера, да шупне и сипете в кладенчето.

Добавете разтопеното краве масло, което не трябва да е горещо, олио 1 супена лъжица, 1 яйце, 3 супени лъжици захар, 1 ванилия и започнете да бъркате с лъжица. Прибавяйте брашното малко, по малко.

При всеки, количеството брашно може да е различно! При мен се получи меко, ронливо тесто. Вземете с шепа от тестото и поставете във всяко "гнездо" за мъфини. Притискайте с пръсти, докато тестото се изтъни и издигнете борд по стените. Формите не съм ги мазала с мазнина, защото тестото е маслено!

Но вие, ако желаете, може леко да ги намажете! Във всяко гнездо сложете по една супена лъжица сладко или конфитюр по избор. В малка купа смесете киселото мляко, захарта, ванилията и разбъркайте добре, да се разтопи захарта и да не останат бучки.

Ползвайте гъсто кисело мляко или заквасена сметана! Млечната смес разпределете в "гнездата" върху сладкото и сложете в загрялата фурна да се пекат. Печете докато краищата леко порозовеят. 

При мен бяха готови за 35 минути. След, като са готови, изчакайте да изстинат и тогава ги изкарайте от формите! Препоръчвам ви да ползвате по дълбоки форми за мъфини или да издигнете по висок борд с хартия за печене!

Единствената ми критика, към мен самата е че тестото трябваше да го изтъня още! Стават бързо и лесно:)

Предлагам ви и една рецепта за ЛЕСНИ СКАЛИЧКИ от ТУК







Няма коментари: