неделя, 9 януари 2022 г.

СУПА ЛЕЩА



Хайде, днес сме на моя любима супичка! Понеже моя мъж много не обича леща, а аз много , за това приготвям рядко. След като човекът си хапна ми вика: "Не че не обичам леща, ами по вече обичам месо. Ами вкусно е станало".

Е, какво да кажа ;) Обичам я с мноого чесън, защото много и отива... Така си го приготвям. Чубрица по принцип не обичам на супи, но на леща- много и подхожда /според мен/. Различни хора, различни вкусове!

Необходими продукти: 250 грама леща, 1 голям морков, 1 средно голяма глава зрял лук, 5-6 големи скилидки чесън, 1 зелена или червена чушка /пипер/, 400 грама домати на кубчета от консерва или пресни, 5 супени лъжици олио, 1/2 супена лъжица ронена чубрица, 1 кафена лъжица черен пипер, 1 супена лъжица сол или на вкус*, вода*

Измийте лещата в гевгир, прехвърлете в тенджера, налейте вода така , че да покрива два, три пръста над лещата и поставете върху котлона на средна температура. Оставете за около 15-20* минути да поври!

През това време си пригответе заготовката. Почистете и измийте зеленчуците. Лука нарежете на дребно, моркова настържете на едро ренде, чушката на ленти, 3 скилидки чесън на колелца /останалия чесън слагам накрая/.

След като времето изтече, изсипете лещата в гевгир. Изплакнете само тенджерата, подсушете добре, налейте олиото и върнете върху котлона. Когато олиото загрее сложете зеленчуците- лук, морков, чушка, нарязаните скилидки чесън и разбъркайте.

Когато почнат да поомекват сипете консервата от нарязани домати или прясно нарязани и оставете да покъкри около 10 минути. След това добавете сол / при мен 1 супена лъжица/, добавете лещата и налейте около 2 литра вода.

Аз първо налях 1,5 литра и после долях още 500 мл. На тази супа обичам да слагам по вече  домати за да ми киселее /нали на супите си добавяме после и оцет/. Оставете супата да ври с открехнат капак.

Горе съм посочила времето за варене на моята леща /при всяка леща може да е различно, защото моята беше почти готова/! Когато е почти готова супата добавете чубрицата, черния пипер и останалия чесън - пресован.

Някой път от леща яхния също правя супа, ако ми е останало малко и вече е на три дена. Загрявам в тенджерата малко олио, добавям доматите и оставям да къкри около пет минути.

Сипвам лещата от яхния, подправки на вкус /сол, чубрица.../, наливам вода до желаната гъстота и оставям да се вари 10-15 минути и е готова. Така правеше баба ми и от майка ми го видях.

Така я обичам тази супа- с много чесън, много домати, малко по вече олио от другите супи, чубрица... Каква е лещата, ли?! Ползвам най обикновена... На опаковката пише : "Канадска" на "Томи".

Ако сте пропуснали рецептата за САЛАТКА ОТ ПЕЧЕН ЛУК- ОТ БАБА, сега може да я видите от ТУК

Ако имате предпочитания към друг вид, марка- ползвайте нея. А аз да си хапна една гореща супичка леща, задължително с препечени филии. Хайде, останете си със здраве и следвайте мечтите си :)

Който има интерес, може да се присъедини към новата ни кулинарна група: КУЛИНАРНА СТРАСТ/CULINARY PASSION от ТУК







4 коментара:

Анонимен каза...

Не видях да слагате червен пипер и се чудя от какво е придобила такъв червен цвят лещата ви.

Birgul Ismailova каза...

Пресният червен пипер и доматите придават допълнителен червен цвят на супата;) Благодаря, че отделихте време за да прочетете рецептата!

Анонимен каза...

Никьде в рецептата не е упоменато червен пипер

Birgul Ismailova каза...

Червен пипер млян в рецептата няма, но има "1 зелена или червена чушка /пипер/", което съм написала и съм споменала че се добавя с другите зеленчуци.